Padel - en kul sport för alla

Att kalla padel för en hybrid mellan tennis och squash gör inte padel rättvisa. Både tennis och squash "kräver" mer av sina utövare, framför allt när man just har börjat spela.
Padel är lättare att komma i gång med. Inte minst på grund av att man spelar dubbel och har en medspelare att förlita sig på. Eller att skylla på.
Att det är ganska lätt att komma i gång och bolla är självklart inte samma sak som att det är "lätt" att bli bra. Övning ger färdighet, man måste lära sig att utnyttja väggarna och ibland vänta ut en boll, låta den studsa i bakväggen och ta den när den är på väg mot nät igen. Det gäller att röra sig åt rätt håll för att komma rätt till bollen. Just att bollen studsar ut från väggarna innebär att en hård smash kanske inte är det mest effektiva slaget. Ett snett slag ut i sidogallret brukar vara ett vinnande slag....
Du bokar tid, hyr rack och bollar via en app som heter MATCHi. Du kan läsa mer om MATCHi i menyn här ovan. Där kan du också läsa mer om hur det funkar att boka tid, betala med mera.
Medlemmar i Melleruds GK har rabatt på sina bokningar, de som vill ha rabatten behöver kontakta receptionen för att bli tillagda i gruppen för Medlemmar i Melleruds GK för att kunna tillgodogöra sig rabatten.
Antingen via mail [email protected] eller på telefon: 0530- 755 300
Det går också bra att komma in till receptionen när den är bemannad.
Vill du veta mer om regler kan du läsa här på Svenska Padelförbundets hemsida:
Svensk Padel regler